Το WhatsApp διαθέτει τις Διαφημίσεις Κατάστασης και το Προωθούμενο Κανάλι σε περισσότερους χρήστες στην πιο πρόσφατη beta εφαρμογή για iOS (έκδοση 25.20.10.78). Αυτές οι λειτουργίες φέρνουν χορηγούμενο περιεχόμενο στην καρτέλα Ενημερώσεις, η οποία προς το παρόν περιλαμβάνει την Κατάσταση και τα Κανάλια. Οι νέες Διαφημίσεις Κατάστασης θα εμφανίζονται μεταξύ των τακτικών ενημερώσεων κατάστασης των χρηστών και θα φέρουν σαφή ένδειξη "Χορηγούμενο", ενώ θα μπορείτε να σύρετε το δάχτυλό σας για να απορρίψετε ή να αποκλείσετε διαφημιζόμενους.
Εν τω μεταξύ, τα Προωθούμενα Κανάλια θα έχουν τη δική τους τοποθέτηση στον κατάλογο καναλιών για να αυξηθεί η προβολή για τις επιχειρήσεις και τους δημιουργούς που πληρώνουν. Αυτά θα φέρουν επίσης την ετικέτα "χορηγούμενο". Αυτές οι ενημερώσεις έχουν ήδη κυκλοφορήσει σε ορισμένους δοκιμαστές beta Android, αλλά όχι σε όλους. Η ίδια κατάσταση ισχύει και στο iOS, μπορεί να δείτε αυτές τις αλλαγές ή όχι.
Αυτή είναι μια μεγάλη αλλαγή για το WhatsApp, επειδή δεν έχει εμφανίσει διαφημίσεις από τότε που εξαγοράστηκε από την Meta. Τελικά, η Meta είναι μια εταιρεία διαφημίσεων, οπότε δεν είναι και τόσο σοκαριστικό να βλέπουμε την Meta να ενσωματώνει διαφημίσεις στο WhatsApp.
Η απόφαση να προστεθούν διαφημίσεις στο WhatsApp αποτελεί μέρος της ευρύτερης στρατηγικής δημιουργίας εσόδων της Meta, η οποία αποσκοπεί στην παροχή ροών εσόδων για επιχειρήσεις και δημιουργούς απευθείας μέσα στην εφαρμογή. Η εταιρεία αναφέρει επίσης ότι οι διαφημίσεις που βλέπετε βασίζονται σε περιορισμένες πληροφορίες, όπως η γενική περιοχή σας, η γλώσσα της εφαρμογής, τα δημόσια κανάλια που ακολουθείτε και η αλληλεπίδραση με προηγούμενες διαφημίσεις.
Εάν συνδέσετε τον λογαριασμό σας WhatsApp με το Κέντρο Λογαριασμών του Meta, τότε θα χρησιμοποιήσει επίσης την προτίμηση διαφημίσεων από άλλες εφαρμογές Meta για στόχευση, αλλά αυτό είναι απενεργοποιημένο από προεπιλογή. Για να έχετε περισσότερο έλεγχο, μπορείτε να κατεβάσετε την Αναφορά Δραστηριότητας για να δείτε ποιες διαφημίσεις έχετε συναντήσει. Μπορείτε επίσης να αποκλείσετε/αναφέρετε διαφημιζόμενους.
Με τις Διαφημίσεις Κατάστασης (Status Ads), οι επιχειρήσεις έχουν έναν νέο τρόπο να προσεγγίσουν περισσότερους χρήστες, ακολουθώντας μια παρόμοια μορφή που χρησιμοποιείται ήδη στα Instagram Stories. Με τα Προωθούμενα Κανάλια (Promoted Channels), οι δημιουργοί περιεχομένου και οι επιχειρήσεις έχουν έναν άμεσο τρόπο να ενισχύσουν την προβολή τους χωρίς να βασίζονται σε εξωτερικές πλατφόρμες. Για τις επωνυμίες και τους οργανισμούς, αυτές οι λειτουργίες θα είναι ευπρόσδεκτες, και από το Meta χάρη στα πρόσθετα έσοδα που θα δημιουργήσουν. Οι χρήστες, από την άλλη πλευρά, πιθανότατα δεν θα χαρούν να δουν διαφημίσεις να διεισδύουν σε μια ακόμη εφαρμογή, ειδικά σε μια εφαρμογή που ισχυρίζεται ότι θέτει το απόρρητο σε προτεραιότητα.