Η Microsoft φαίνεται να κάνει πολλά για να βελτιώσει την ασφάλεια στα Windows 11. Η εταιρεία έχει επίσης προσθέσει χαρακτηριστικά ασφαλείας όπως το "Enhanced Security" στο πρόγραμμα περιήγησής της Edge που γίνεται όλο και πιο δημοφιλές σύμφωνα με τα τελευταία δεδομένα. Ωστόσο, για τους απρόσεκτους εκεί έξω, απατεώνες και παρόμοιοι άλλοι παράγοντες απειλών και άτακτοι βρίσκονται και περιμένουν.

edge.jpg


Η εταιρεία κατασκευής λύσεων κατά του κακόβουλου λογισμικού Malwarebytes αποκάλυψε πρόσφατα μια τέτοια καμπάνια που εξυπηρετεί απάτες τεχνικής υποστήριξης μέσω κακόβουλων διαφημίσεων στην ενότητα "Η ροή μου" του Microsoft Edge. Η παραπάνω εικόνα είναι αυτή ενός στιγμιότυπου οθόνης μιας καμπάνιας κακόβουλης διαφήμισης όπου εμφανίζεται μια ψεύτικη σελίδα κλειδαριάς προγράμματος περιήγησης για να εξαπατήσει πιθανά θύματα.

Η παρακάτω εικόνα δείχνει βήματα που εξηγούν πώς λειτουργεί η καμπάνια. Το adware είναι έξυπνο στον τρόπο λειτουργίας του, καθώς η Malwarebytes ανακάλυψε ότι το κακόβουλο διαφημιστικό banner ανακατευθύνει μόνο πιθανούς στόχους στη σελίδα απάτης τεχνικής υποστήριξης. Εν τω μεταξύ, τα bots, τα VPN και οι γεωγραφικές τοποθεσίες εμφανίζονται στην πραγματική σελίδα διαφημίσεων που υποστηρίζεται από το δίκτυο διαφημίσεων Taboola. Η εταιρεία σημειώνει ότι η διαφοροποίηση γίνεται με τη βοήθεια μιας συμβολοσειράς JavaScript με κωδικοποίηση base64.

edge1.jpg


Σε διάστημα μόλις 24 ωρών, το Malwarebytes κατάφερε να συγκεντρώσει πάνω από 200 διαφορετικά ονόματα κεντρικών υπολογιστών. Κάπως αναπάντεχα, ίσως, ένας από τους σχετικούς τομείς συνδέεται με ένα άτομο που φαίνεται να είναι διευθυντής μιας εταιρείας λογισμικού που δραστηριοποιείται στο Δελχί της Ινδίας. Μπορείτε να βρείτε περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με αυτήν την καμπάνια κακόβουλης διαφήμισης στην ανάρτηση ιστολογίου του Malwarebytes σχετικά με το θέμα.

Αν και αυτό μπορεί να είναι λίγο έκπληξη για πολλούς από τους αναγνώστες μας, πρόσφατα στοιχεία του FBI διαπίστωσαν ότι το ποσό της χρηματικής απώλειας από τέτοιες απάτες είχε υπερδιπλασιαστεί το 2021 από το 2020. Το άλμα ήταν ακόμη μεγαλύτερο το 2019-2020 όπου πολλοί περιορίστηκαν σε σπίτι λόγω περιορισμών COVID-19.