Ροή

Νέο Ελληνικό Αντισεισμικό Σύστημα ( δικό μου )

seismic

New member
Joined
1 January 2015
Μηνύματα
33
Βαθμολογία
0
Points
0
Age
65
Απ: Νέο Ελληνικό Αντισεισμικό Σύστημα ( δικό μου )

rendering.jpg
Η λογική λέει ότι ... στον σεισμό όλες οι κολόνες μετατρέπονται σε προβολικά συστήματα.
Ο πρόβολος για να μην αστοχήσει χρειάζεται μία πολύ ισχυρή πάκτωση μεγαλύτερη του φορτίου που κουβαλά. Στον πρόβολο αυτή η πάκτωση γίνεται στην πλάκα της κατασκευής.
Στις κολόνες κάπου πρέπει να γίνει.... και δεν βλέπω κάτι καλύτερο από το να γίνει στο έδαφος.
Όσο για τον οπλισμό του προβόλου αν είναι καλύτερη η προένταση ή ο χαλαρός οπλισμός ή ο συνδυασμός και των δύο συστημάτων, αυτό έχει λυθεί από την βιβλιογραφία.
Πάντως θεωρώ αδιανόητο και βλακώδες που οι μηχανικοί δεν μπορούν να καταλάβουν ότι οι κολόνες πρέπει να πακτώνονται στο έδαφος γιατί απλά στον σεισμό δρουν σαν πρόβολοι, και πρέπει να έχουν την αντοχή να αντέξουν... αν όχι όλα τα στατικά φορτία της κατασκευής σαν να υφίσταντο σε οριζόντια προβολική φάση,,, τουλάχιστον πρέπει να αντέχουν την ροπή ανατροπής που δέχετε το κάθε ένα υποστύλωμα σε έναν ισχυρό σεισμό.
Φυσικά όλα αυτά χρειάζονται πειράματα και μετρήσεις.
Το να βάλεις όμως έναν ιδιώτη να τα κάνει όλα αυτά μόνος του είναι σαν να του ζητάς να πάει στο φεγγάρι.
Για τους υπολογισμούς των φορτίων του σεισμού που αναλαμβάνει η ευρεσιτεχνία εγώ θα υπολόγιζα
Α) Όλες τις αδρανιακές εντάσεις και θα τις μοίραζα στις διατομές των υποστυλωμάτων ελέγχοντας την τέμνουσα.
Β) Θα υπολόγιζα την ροπή ανατροπής των υποστυλωμάτων, για να βρω πόσα είναι τα φορτία παραλαβής του τένοντα του μηχανισμού και του εδάφους.
Γ) Θα υπολόγιζα την αντοχή του σκυροδέματος στην θλίψη και την κάμψη σε επιμέρους περιοχές.
Δ) Θα υπολόγιζα την αντοχή του μηχανισμού.
Ε) Θα υπολόγιζα την αντοχή των διαφόρων εδαφών.
Έναν ικανοτικό σχεδιασμό για τα πάρα πάνω και τίποτα άλλο.

H ευρεσιτεχνία αφορά την μέθοδο σχεδιασμού. Η επάρκεια της αγκύρωσης στο έδαφος είναι θέμα κόστους. Αν πας πιο βαθιά την γεώτρηση και έναν σκέτο τένοντα να βάλεις μέσα στο σκυρόδεμα πλήρωσης της οπής θα είναι επαρκής. Τώρα όπως σχεδιάζουν οδηγούν όλη την ροπή ανατροπής της κάθε μίας κολόνας και όλες τις αδρανειακές εντάσεις των πλακών πάνω στους κορμούς της κολόνας και της δοκού οι οποίες αφού εξαντλήσουν την ελαστικότητα που έχουν σπάνε από την μεγάλη κάμψη. Αν αυξήσουν τις διαστάσεις της δοκού και της κολόνας για να παραλάβουν περισσότερα καμπτικά φορτία αυτό είναι δώρον άδωρο διότι αυξάνοντας τις διαστάσεις αυξάνεις το πρόβλημα διότι αυξάνεις τις αδρανειακές εντάσεις.
Η λύση είναι ότι χρειάζεται να μεταφέρεις ( εκτρέψεις ) το σύνολον ή μέρος αυτών των σεισμικών φορτίσεων σε άλλες πιο ισχυρές περιοχές.
Αυτό κάνει η ευρεσιτεχνία. Η αντίδραση του μηχανισμού στην άνοδο του δώματος των επιμήκη υποστυλωμάτων προερχόμενη από το έδαφος και η άλλη αντίδραση στο αντικριστό κάτω μέρος της βάσης των ( στο Π της βάσης ) εκτρέπουν την πλάγια φόρτιση του σεισμού στην κατακόρυφη τομή των η οποία είναι μεγάλη και ισχυρή. Με αυτήν την εκτροπή της πλάγιας φόρτισης του σεισμού στην κατακόρυφη τομή των υποστυλωμάτων, καταργούνται οι στροφές στους κόμβους διότι τις πλάγιες φορτίσεις του σεισμού τις αναλαμβάνουν 100% τα επιμήκη υποστυλώματα, διότι αδυνατούν να στρέψουν τον κορμό τους.
Αφού αδυνατούν 1) να στρέψουν τον κορμό τους ( λυγίσουν ) 2) να χάσουν την καθετότητα και 3) να ανασηκώσουν την βάση και το δώμα τους τότε δεν μπορούν να υπάρχουν και οι ροπές στους κόμβους που λυγίζουν και σπάνε τους κορμούς της κολόνας και της δοκού.
Αν αντί την αγκύρωση στο έδαφος είχαμε πακτώσει τον τένοντα μέσα σε 5 υπόγεια ή με ρητινούχα αποξειδωτικά σκευάσματα πάνω σε βράχο ( όπως κάνουμε με τα βλήτρα ) κάναμε την ίδια δουλειά.
Οι άλλες διαφορές είναι οι διαφορές μεταξύ αδρανή χαλαρού οπλισμού και προέντασης.
Δηλαδή το να πάει ο τένοντας μέχρι το δώμα και εκεί να μπει ένας κοχλίας στοπ ... είναι σαν να κάνεις προένταση σε πρόβολο.
Αν πακτώσεις μόνο την βάση με το έδαφος και μετά οπλίσεις το υποστύλωμα με χαλαρό οπλισμό είναι σαν να οπλίζεις τον πρόβολο με χαλαρό οπλισμό.
Τις διαφορές τις ξέρουμε από την βιβλιογραφία.
Η πραγματική καινοτομία της εφεύρεσης είναι ότι εφαρμόζω μία τάση στα άκρα του δώματος των επιμήκη υποστυλωμάτων Αυτή η αντίθετη τάση στο δώμα πρέπει να προέρχεται από μία εξωτερική πηγή, και όχι εφαρμοζόμενη από μία πηγή η οποία να βρίσκεται πάνω στον ίδιο τον φέροντα. Αυτή η εξωτερική πηγή είναι το έδαφος κάτω από την βάση.

Από εκεί αντλώ αυτήν την εξωτερική δύναμη και μέσο του μηχανισμού την μεταφέρω πάνω στο δώμα.
 

seismic

New member
Joined
1 January 2015
Μηνύματα
33
Βαθμολογία
0
Points
0
Age
65
Απ: Νέο Ελληνικό Αντισεισμικό Σύστημα ( δικό μου )

Θεώρησα ευχαρίστησή μου να σας ενημερώσω για το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας που σας είπα ότι θα πάρω στην Αμερική.
Το δίπλωμα εγκρίθηκε πείρα αριθμό πατέντας και θα δημοσιοποιηθεί στις 10 Ιανουαρίου του νέου έτους.

Χρόνια Πολλά. 001.jpg


https://www.researchgate.net/publication/305652881_To_apolyto_antiseismiko_systema

Most popular paper in Open Journal of Civil Engineering http://www.scirp.org/journal/HottestPaper.aspx?JournalID=788
The Ultimate Anti-Seismic System ?http://file.scirp.org/Html/6-1880388_59888.htm Δική μου δημοσίευση.

 
Last edited:

seismic

New member
Joined
1 January 2015
Μηνύματα
33
Βαθμολογία
0
Points
0
Age
65
Απ: Νέο Ελληνικό Αντισεισμικό Σύστημα ( δικό μου )

Και κάτοχος πατέντας στην Αμερική σήμερα !!!:eek:
http://patft.uspto.gov/netacgi/nph-...9,540,783.PN.&OS=PN/9,540,783&RS=PN/9,540,783

[FONT=&quot]Η κατασκευή του φέροντα οργανισμού ενός σκελετού οικοδομής αποτελείτε από κολόνες δοκούς πεδιλοδοκούς και πλάκες[/FONT]
[FONT=&quot]Οι κολόνες και οι δοκοί και οι πεδιλοδοκοί ενώνονται στους κόμβους και δημιουργούν ένα πλαίσιο.[/FONT]
[FONT=&quot]Ας εξετάσουμε πως λειτουργούν διάφορα πλαίσια σε έναν σεισμό για να καταλάβουμε τι κάνει η ευρεσιτεχνία μου τι κάνουν μέχρι σήμερα οι πολιτικοί μηχανικοί και πιο είναι τελικά το πιο δυνατό πλαίσιο σε μια κατασκευή.[/FONT]
[FONT=&quot]Ας εξετάσουμε πρώτα το σχέδιο ( Plan 4 ) ( Figure a ) Αποτελείτε από κολόνες δοκούς και πεδιλοδοκούς του ιδίου μεγέθους.[/FONT]
[FONT=&quot]Βλέπουμε τα εξής Οι κολόνες σε ένα σεισμό λυγίζουν και μαζί λυγίζει και ο δοκός. Ο πεδιλοδοκός δεν λυγίζει και αυτό συμβαίνει διότι είναι αρκετά ισχυρός ώστε να κρατά το πέλμα της βάσης κολλημένο πάνω στο έδαφος. Η ελαστικότητα της κολόνας και τις δοκού αφαιρούν πολλά φορτία από τις δυνάμεις που καταπονούν τον πεδιλοδοκό και για αυτόν τον λόγο δεν λυγίζει. [/FONT]
[FONT=&quot]Παρατηρούμε όμως ότι η ελαστικότητα των κολονών και της δοκού παραμορφώνουν ( - σηκώνουν-κατεβάζουν στα δύο άκρα ) το άνω μέρος των κολονών εκεί που έχει ροζ χρώμα στα σημεία Κ1 Αυτό το κατέβασμα και το ανασήκωμα που εμφανίζεται κατά την ταλάντωση παραμορφώνουν την δοκό. [/FONT]
[FONT=&quot]Συμπέρασμα[/FONT]
[FONT=&quot]α) η ελαστικότητα βοηθάει στην αποθήκευση ενέργειας πάνω στον κορμό της δοκού και της κολόνας μέχρι ένα σημείο μετατόπισης την οποία αποθηκευμένη ενέργεια την αποδίδει πίσω στην επόμενη μετατόπιση χωρίς όμως να πάθει αστοχίες.[/FONT]
[FONT=&quot]β) η ελαστικότητα αυτή οπότε και η αποθήκευση της ενέργειας του σεισμού εφαρμόζεται και στην κολόνα και στην δοκό. [/FONT]
[FONT=&quot]γ) Υπάρχει παραμόρφωση στο πλαίσιο αυτό οπότε βγάζουμε το συμπέρασμα ότι ένας από τους λόγους παραμόρφωσης της κατασκευής είναι η ελαστικότητα των στοιχείων της κολόνας και της δοκού. [/FONT]

[FONT=&quot]Ας εξετάσουμε τώρα το ( Plan 4 ) ( Figure b ) To πλαίσιο αυτό δεν αποτελείτε από όμοια στοιχεία ( κολόνες δοκούς πεδιλοδοκούς ) αλλά οι κολόνες είναι πιο μεγάλες και μακρόστενες ( τοιχία ) [/FONT]
[FONT=&quot]Εδώ θα παρατηρήσουμε μία διαφορετική παραμόρφωση του πλαισίου αυτού.[/FONT]
[FONT=&quot]α) Οι κολόνες αυτές δεν παρουσιάζουν τον λυγισμό στον κορμό τους γιατί είναι πιο άκαμπτες από τις μικρές τετράγωνες κολόνες.[/FONT]
[FONT=&quot]β) όλη η αποθήκευση της ενέργειας του σεισμού και όλη η παραμόρφωση συντελείτε πάνω στον κορμό της δοκού.[/FONT]
[FONT=&quot]γ) Τα φορτία στρέψης που αναλαμβάνει η δοκός είναι τα διπλάσια από ότι ήταν όταν η κολόνα και η δοκός είχαν τις ίδιες διαστάσεις οπότε διπλάσια είναι και η παραμόρφωση του κορμού της και διπλάσιος ο κίνδυνος να αστοχήσει. [/FONT]
[FONT=&quot]δ) Τα μεγάλα τοιχία ( κολόνες ) λόγο της ακαμψίας τους και λόγο της δύναμης που έχουν λυγίζουν και τον πεδιλοδοκό. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να ανασηκωθεί το πέλμα της βάσης ( εκεί που είναι ροζ ) στα σημεία Κ Αυτό το ανασήκωμα της βάσης είναι ο δεύτερος μεγάλος λόγος της παραμόρφωσης του πλαισίου διότι το τοιχίο-κολόνα χάνει την καθετότητά του και παραμορφώνει πιο πολύ το πλαίσιο, της φέρουσας κατασκευής[/FONT]
[FONT=&quot]Συμπαίρασμα[/FONT]
[FONT=&quot]Η ελαστικότητα του κορμού των δοκών και των κολονών μαζί με το ανασήκωμα των βάσεων είναι οι δύο μεγάλοι παράγοντες της παραμόρφωσης του πλαισίου που αστοχεί. [/FONT]

[FONT=&quot]Αυτό το φαινόμενο ονομάζεται πλάγιος στρεπτοκαμπτικός λυγισμός. Υπάρχει και ο στρεπτομεταφορικός λυγισμός ο οποίος εμφανίζεται σε ασύμμετρες κατασκευές. Έλα πλαισιωτό κτίριο ταλαντεύεται πιο ομοιόμορφα ενώ ένα ασύμμετρο κατά την ταλάντωση παρουσιάζει και στρεπτικά φαινόμενα γύρω από τον εαυτό του, μαζί με την ταλάντωση. [/FONT]
[FONT=&quot]Παλιά οι πολιτικοί μηχανικοί πλακωνόντουσαν μεταξύ τους στο αν έπρεπε να σχεδιάζουν κατασκευές ελαστικές ( με μικρές κολόνες ) ή άκαμπτες ( με τοιχία ) [/FONT]
[FONT=&quot]Τελικά επικράτησε η άποψη ότι ήταν καλύτερη η κατασκευή που είχε άκαμπτα τοιχία διότι αστοχούσε πρώτη η δοκός διότι ήταν πιο αδύναμη από το τοιχίο. Όταν αστοχεί η δοκός το σπίτι δεν καταρρέει διότι κρέμεται από τον οπλισμό. Ενώ αν σπάσει πρώτη η κολόνα με / σχήμα αστοχίας το σπίτι καταρρέει.[/FONT]
[FONT=&quot]Κατ αυτόν τον τρόπω σχεδιάζουν οι πολιτικοί μηχανικοί τις κατασκευές σήμερα και με αυτόν τον σχεδιασμό έχουν κατορθώσει να μην καταρρέει εύκολα ένα σπίτι και να σώνονται περισσότεροι άνθρωποι από τον σεισμό. Το σπίτι όμως μετά τον σεισμό το κατεδαφίζουμε. [/FONT]
[FONT=&quot]Αυτή είναι η στάθμη της επιστήμης σήμερα.[/FONT]
[FONT=&quot]Τι κάνει η ευρεσιτεχνία μου για να βοηθήσει ώστε να αποφύγουμε αυτό το φαινόμενο του στεπτοκαμπτικού λυγισμού [/FONT]
[FONT=&quot]Δες ( Plan2 Figure a ) Στις μικρές κολόνες[/FONT]
[FONT=&quot]Προσπαθεί να σταματήσει τον λυγισμό του κορμού της κολόνας και το ανασήκωμα της βάσης. Πως?.... βιδώνοντας την κολόνα στο έδαφος.[/FONT]
[FONT=&quot]α) Αν βιδώσουμε την βάση με το έδαφος σταματάμε το ανασήκωμα Κ της βάσης αλλά δεν σταματάμε και τον λυγισμό του κορμού της κολόνας[/FONT]
[FONT=&quot]β)Αν βιδώσουμε το δώμα της κολόνας με το έδαφος σταματάμε όλη την παραμόρφωση προερχόμενη από το ανασήκωμα της βάσης και από την ελαστικότητα του κορμού της κολόνας [/FONT]
[FONT=&quot]Δες ( Plan2 Figure b ) Στα μεγάλα τοιχία[/FONT]
[FONT=&quot]α) Αν βιδώσουμε την βάση με το έδαφος σταματάμε το ανασήκωμα Κ της βάσης αλλά δεν σταματάμε τον πολύ μικρό λυγισμό στον κορμό των τοιχίων που μπορεί να υπάρξει στα πολυόροφα κτίρια.[/FONT]
[FONT=&quot]Στα ισόγεια και τα διώροφα τα οποία διαθέτουν μεγάλα τοιχία ο λυγισμός είναι αμελητέος οπότε αρκεί μόνο η πάκτωση εδάφους βάσης.[/FONT]
[FONT=&quot]Ζωντανό πείραμα για την ελαστικότητα των κολονών [/FONT]https://www.youtube.com/watch?v=Kd4XBTPDysw[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]Ζωντανό πείραμα για την ανύψωση της βάσης. [/FONT]https://www.youtube.com/watch?v=0icUb--cdFw[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]Αυτά μπορείτε να τα προσέξετε και στα δικά μου πειράματα Α) Ανύψωση βάσης Β) Καταστροφή κόμβων από τον συνδυασμό αδράνειας (που δημιουργεί την ροπή ανατροπής) και αστήρικτων στατικών φορτίων. Προσέξτε την άνοδο και την κάθοδο της δοκού πάνω από τα τοιχία, και που δημιουργείται το υπομόχλιο ανάμεσα σε τοιχίο και δοκό όταν η δοκός ανεβαίνει και κατεβαίνει . Ευρίσκεται σε διαφορετικό σημείο. [/FONT]https://www.youtube.com/watch?v=l-X4tF9C7SE[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]Και φυσικά η λύση της πατέντας η οποία σταματά την ροπή ανατροπής η οποία είναι υπεύθυνη για τα αστήρικτα στατικά φορτία τα οποία είναι υπεύθυνα για την ενεργοποίηση του μηχανισμού του μοχλού. [/FONT]https://www.youtube.com/watch?v=RoM5pEy7n9Q
 

Attachments

  • 009.jpg
    009.jpg
    41.1 KB · Προβολές: 0
  • 010.jpg
    010.jpg
    33.9 KB · Προβολές: 0

RC_Andreas

Administrator
Joined
3 June 2010
Μηνύματα
4,599
Βαθμολογία
9
Points
38
Location
Ελλάδα
Website
www.eltube.gr
Απ: Νέο Ελληνικό Αντισεισμικό Σύστημα ( δικό μου )

Καλησπέρα και χρόνια πολλά αν και αργοπορημένα.


Πρώτα θα ήθελα να σας συγχαρώ για το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας
Δεν ξέρω εάν είστε ο κύριος Πέτρος Ζωγράφος η κάποιος που τον αντιπροσωπεύει.


Απευθύνομε στον κύριο Πέτρο Ζωγράφο λέγοντας του πως προσωπικά με κάνετε να νιώθω υπερήφανων που είστε Έλληνας όχι τόσο για την εφευρετικότητα σας αυτό είναι αναμφισβήτητο αλλά όσο για τον χαρακτήρα, την συμπεριφορά, την ανθρωπιά, και τον πατριωτισμό σας.

Έχω παρακολουθήσει όλες τις εκπομπές σας και γνωρίζω πως έχετε τεράστια εμπόδια μπροστά σας.
Εύχομαι λιπών το καινούργιο έτος να κάνει τα όνειρα σας πραγματικότητα.
 

seismic

New member
Joined
1 January 2015
Μηνύματα
33
Βαθμολογία
0
Points
0
Age
65
Απ: Νέο Ελληνικό Αντισεισμικό Σύστημα ( δικό μου )

Καλησπέρα και χρόνια πολλά αν και αργοπορημένα.


Πρώτα θα ήθελα να σας συγχαρώ για το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας
Δεν ξέρω εάν είστε ο κύριος Πέτρος Ζωγράφος η κάποιος που τον αντιπροσωπεύει.


Απευθύνομε στον κύριο Πέτρο Ζωγράφο λέγοντας του πως προσωπικά με κάνετε να νιώθω υπερήφανων που είστε Έλληνας όχι τόσο για την εφευρετικότητα σας αυτό είναι αναμφισβήτητο αλλά όσο για τον χαρακτήρα, την συμπεριφορά, την ανθρωπιά, και τον πατριωτισμό σας.

Έχω παρακολουθήσει όλες τις εκπομπές σας και γνωρίζω πως έχετε τεράστια εμπόδια μπροστά σας.
Εύχομαι λιπών το καινούργιο έτος να κάνει τα όνειρα σας πραγματικότητα.
Να είσαι καλά Αντεύχομαι Καλή Χρονιά !
Φίλε RC_Andreas εγώ είναι ο Γιάννης Λυμπέρης με το αντισεισμικό σύστημα. Έχω πατέντα στην Ελλάδα και πρόσφατα πείρα και πατέντα στην Αμερική. Ο Πέτρος Ζωγράφος είναι προσωπικός φίλος μου και για τον λόγο αυτό έχω ανοίξει και θέμα σε αυτό το φόρουμ. Πραγματικά είναι ένας εξαίρετος εργατικός σπάνιος άνθρωπος και εγώ προσωπικά τρέφω για αυτόν τα ίδια αισθήματα με εσένα! :)
 
Last edited:

seismic

New member
Joined
1 January 2015
Μηνύματα
33
Βαθμολογία
0
Points
0
Age
65
Απ: Νέο Ελληνικό Αντισεισμικό Σύστημα ( δικό μου )

Δημοσιεύθηκε το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας στην Αμερική
https://patents.google.com/patent/US9540783B2/en
ΝΕΑ ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ
Όταν το υποστύλωμα είναι σχεδιασμένο με πεδιλοδοκούς και ο οπλισμός του σταματάει μέσα σε αυτούς τότε είναι μοιραίο όλες οι πλάγιες φορτίσεις του σεισμού να οδηγούνται μέσο των ροπών του κόμβου πάνω στα φέροντα στοιχεία κάμπτοντας τον κορμό τους προκαλώντας την ελαστική παραμόρφωση και με την αύξηση της προσφοράς σεισμικής ενέργειας περνάνε σε ανελαστικές παραμορφώσεις.
Η αμφίπλευρη πάκτωση των κόμβων της ανώτατης στάθμης ενός επιμήκους υποστυλώματος με το έδαφος κάτω από την βάση μέσο μηχανισμών τύπου πάκτωσης και έντασης αποτρέπει α) την ροπή ανατροπής του β) την ελαστική παραμόρφωση του κορμού των φερόντων στοιχείων γ) το αμφίπλευρο ανασήκωμα της βάσης του καθώς και των κόμβων της ανώτατης στάθμης διατηρώντας την καθετότητά του κατά την διάρκεια του σεισμού διότι εκτρέπει τις πλάγιες φορτίσεις του και της μεταφέρει μέσα από την εγκάρσια ισχυρή δομή του μέσα στο έδαφος. Η αντίθεση των δυνάμεων αφενός από το αρνητικό πρόσημο της εντάσης του μηχανισμού ως προς την ροπή ανατροπής εφαρμοζόμενη πάνω στο ανώτατο άκρο του υποστυλώματος προερχόμενη από το έδαφος και αφετέρου η αντίδραση του εδάφους ( καθώς και του άλλου μηχανισμού ) ως προς τα θλιπτικά στατικά φορτία στο αντικριστό κάτω μέρος τις βάσης του, εκτρέπουν μέσα από την εγκάρσια ισχυρή δομή του τα φορτία του σεισμού και τα μεταφέρουν μέσα στο έδαφος δηλαδή τα επιστρέφει μέσα σε αυτό από το οποίον προήλθαν. Επίσης ο τένοντας αντιδρά στον λυγισμό ο οποίος του δημιουργεί εφελκυστικές εντάσεις διότι τείνει στην επιμήκυνση του αποτρέποντας κατ αυτόν τον τρόπο την ελαστική παραμόρφωση των φερόντων στοιχείων.
Κατ αυτόν τον τρόπο μειώνονται οι παραμορφωτικές ιδιομορφές του φέροντα οργανισμού που είναι τόσες πολλές όσες είναι και οι διαφόρων κατευθύνσεων μετατοπίσεις του σεισμού. Και με την κατάλληλη διαστασιολόγηση, πάκτωση όλων των άκρον,μορφοποίηση και σωστή τοποθέτηση των επιμήκη υποστυλωμάτων επί του φέροντα οργανισμού σταματάμε και τον στρεπτομεταφορικό λυγισμό των ασύμμετρων κατασκευών.010.jpg009.jpg
 
Last edited:

seismic

New member
Joined
1 January 2015
Μηνύματα
33
Βαθμολογία
0
Points
0
Age
65
Απ: Νέο Ελληνικό Αντισεισμικό Σύστημα ( δικό μου )

ΕΡΕΥΝΑ

Σύντομη περιγραφή της εφεύρεσης

Οι σεισμοί των τελευταίων δεκαετιών σε όλο τον κόσμο, καθώς και οι πρόσφατοι σεισμοί στη Ελλάδα, έχουν θέσει σε πρώτη προτεραιότητα το μείζον κοινωνικό και οικονομικό θέμα της σεισμικής συμπεριφοράς και της γενικότερης αντισεισμικής προστασίας των κατασκευών έναντι των σεισμών. Λόγω της αναγκαιότητας του περιορισμού των επιπτώσεων του σεισμού έχουν αναπτυχθεί διάφορες μέθοδοι βελτιστοποίησης της απόκρισης των κατασκευών προς τις σεισμικές κινήσεις.

Ο μηχανισμός του ελκυστήρα δομικών έργων της παρούσας εφεύρεσης καθώς και η μέθοδος κατασκευής των δομικών κατασκευών χρησιμοποιώντας τον μηχανισμό του ελκυστήρα της παρούσας εφεύρεσης έχουν ως κύριο σκοπό την ελαχιστοποίηση των προβλημάτων που σχετίζονται με την ασφάλεια των δομικών κατασκευών στην περίπτωση αντιμετώπισης φυσικών φαινομένων όπως είναι ο σεισμός, οι ανεμοστρόβιλοι και οι πολύ ισχυροί πλευρικοί άνεμοι.

Σύμφωνα με την εφεύρεση αυτό επιτυγχάνεται με μια συνεχή έλξη της δομικής κατασκευής προς το έδαφος και του εδάφους προς την κατασκευή, κάνοντας αυτά τα δύο μέρη ένα σώμα. Αυτή τη δύναμη έλξης την εφαρμόζει ένας μηχανισμός έλξης. Αυτός αποτελείται από έναν τένοντα ο οποίος διαπερνά ελεύθερα μέσα από σωλήνες διόδου τοποθετημένες στα άκρα τους στα καθ ύψος κάθετα στοιχεία στήριξης της δομικής κατασκευής, καθώς και το μήκος των γεωτρήσεων ευρισκόμενες κάτω από την βάση τους μέσα στο έδαφος. Στο κάτω άκρο του ο τένοντας είναι συνδεδεμένος με ένα μηχανισμό τύπου άγκυρας που ανοίγει και πακτώνεται στα βάθη της γεώτρησης πάνω στα πρανή της και δεν μπορεί να ανέλθει ή να κατέλθει. Στο επάνω μέρος του, ο τένοντας είναι συνδεδεμένος με έναν μηχανισμό έλξης ο οποίος το έλκει με μία συνεχή δύναμη ανόδου. Η ασκούμενη έλξη του άνω άκρου του τένοντα από τον μηχανισμό έλξης με τον οποίον συνδέεται και βρίσκεται τοποθετημένος στο ανώτατο δώμα της κατασκευής και η αντίδραση σ? αυτήν την έλξη του τένοντα προερχόμενη από την πακτωμένη άγκυρα ευρισκόμενη συνδεδεμένη στο κάτω άκρο του μέσα στα βάθη της γεώτρησης γεννά την επιθυμητή θλίψη μεταξύ του εδάφους προς την κατασκευή και της κατασκευής προς το έδαφος εξασφαλίζοντας κατ αυτόν τον τρόπο την ένωση αυτών των δύο ανεξάρτητων σωμάτων κάνοντάς αυτά ένα σώμα.
Τι επιτυγχάνει αυτή η ένωση εδάφους δώματος
Με την μέθοδο σχεδιασμού πάκτωσης των κόμβων της ανώτατης στάθμης με το έδαφος ευελπιστώ να εκτρέψω τις εξωτερικές πλάγιες αδρανειακές εντάσεις του σεισμού σε πιο ισχυρές περιοχές της δομής από αυτές τις περιοχές που οδηγούνται σήμερα. Αυτές οι ισχυρές περιοχές που οδηγούνται οι εντάσεις του σεισμού είναι οι εγκάρσιες καθ ύψος δομές των επιμήκη υποστυλωμάτων καθώς και άλλων καθ ύψος κατακόρυφων φερόντων δομικών στοιχείων οι οποίες έχουν την ικανότητα να προλαμβάνουν και να αποτρέπουν την εμφάνιση της ελαστικής παραμόρφωσης και του στρεπτοκαμπτικού λυγισμού, πάνω στον κορμό των φερόντων στοιχείων, της δοκού και του υποστυλώματος οπότε ευελπιστώ να εμφανίζονται λιγότερες εντάσεις και αστοχίες.
Πως σχεδιάζουν σήμερα.
Όταν το υποστύλωμα είναι σχεδιασμένο με πεδιλοδοκούς και ο οπλισμός του σήμερα σταματάει μέσα σε αυτούς τότε είναι μοιραίο όλες οι πλάγιες φορτίσεις του σεισμού να οδηγούνται μέσο των ροπών του κόμβου πάνω στα φέροντα στοιχεία κάμπτοντας τον κορμό τους προκαλώντας την ελαστική παραμόρφωση και με την αύξηση της προσφοράς σεισμικής ενέργειας περνάνε σε ανελαστικές παραμορφώσεις και αστοχούν.
Λύση
Η αμφίπλευρη πάκτωση των κόμβων της ανώτατης στάθμης ενός επιμήκη υποστυλώματος με το έδαφος μέσο μηχανισμών τύπου πάκτωσης και έντασης αποτρέπει α) την ροπή ανατροπής του β) την ελαστική παραμόρφωση του κορμού των φερόντων στοιχείων γ) το αμφίπλευρο ανασήκωμα της βάσης του υποστυλώματος κατά το λίκνισμα της κατασκευής που μαζί με την ελαστική παραμόρφωση των καθ ύψος κορμών των υποστυλωμάτων συντελούν στην παραμόρφωση όλων των καθ ύψος κόμβων δοκών και πλακών συμπεριλαμβανομένων και αυτών της ανώτατης στάθμης . H πάκτωση στο ανώτατο επίπεδο όλων των άκρων των καθ ύψος επιμήκη υποστυλωμάτων με το έδαφος της γης, χρησιμοποιώντας τους μηχανισμούς της ευρεσιτεχνίας, διατηρεί την εγκάρσια καθετότητα τους κατά το λίκνισμα του σεισμού διότι αδυνατούν να ανατραπούν λόγο της ύπαρξης των μηχανισμών της ευρεσιτεχνίας ο οποίοι παραλαμβάνουν και εκτρέπουν τις πλάγιες φορτίσεις του σεισμού και τις μεταφέρουν μέσα από την εγκάρσια ισχυρή δομή των υποστυλωμάτων μέσα στο έδαφος. Η αντίθεση των δύο δυνάμεων επί της εγκάρσιας δομής των καθ ύψος υποστυλωμάτων δημιουργούμενες αφενός α) από το αρνητικό πρόσημο της έντασης του μηχανισμού ο οποίος δημιουργεί μια αντίρροπη ροπή ως προς την ροπή ανατροπής των καθ ύψος υποστυλωμάτων εφαρμοζόμενη πάνω στα ανώτατα άκρα του προερχόμενη από το έδαφος και αφετέρου β) η αντίδραση του εδάφους καθώς και η αντίδραση του άλλου αντικριστού μηχανισμού προς τα θλιπτικά στατικά φορτία ευρισκόμενος τοποθετημένος στο αντικριστό κάτω μέρος τις βάσης του, εκτρέπουν μέσα από την εγκάρσια ισχυρή δομή του τα φορτία του σεισμού και τα μεταφέρουν μέσα στο έδαφος δηλαδή τα επιστρέφει μέσα σε αυτό από το οποίον προήλθαν. Δηλαδή το έδαφος κάτω από την βάση ενός αμφίπλευρα πακτωμένου επιμήκη υποστυλώματος δέχεται δύο δυνάμεις ήτοι στο ένα άκρο θλίψη και στο άλλο έλξη. Ο μηχανισμός πάκτωσης κάτω από την βάση ανταποκρίνεται επιτυχώς τόσο στην θλίψη όσο και στην έλξη που του δημιουργεί εναλλάξ κατά την ταλάντωση η ροπή ανατροπής του επιμήκη υποστυλώματος διότι έχει ισχυρή πάκτωση με το έδαφος και μπορεί να δέχεται επιτυχώς ανοδικές και καθοδικές εντάσεις τις οποίες μεταβιβάζει στα βάθη των πρανών των γεωτρήσεων μέσα στο έδαφος.
Επίσης ο τένοντας του μηχανισμού κατά την κάμψη του κορμού των υποστυλωμάτων τείνει να επιμηκυνθεί και δέχεται μεγάλες εντάσεις εφελκυσμού στις οποίες όμως αντιδρά και αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να αποτρέπει την ελαστική παραμόρφωση των φερόντων στοιχείων.
Κατ αυτόν τον τρόπο μειώνονται οι παραμορφωτικές ιδιομορφές του φέροντα οργανισμού που είναι τόσες πολλές όσες είναι και οι διαφόρων κατευθύνσεων μετατοπίσεις του σεισμού. Και με την κατάλληλη διαστασιολόγηση, πάκτωση όλων των άκρον, μορφοποίηση και σωστή τοποθέτηση των επιμήκη υποστυλωμάτων επί του φέροντα οργανισμού σταματάμε και τον στρεπτοκαμπτικό λυγισμό των ασύμμετρων κατασκευών.
Αυτές τις δυνάμεις που παίρνουμε από το έδαφος ( μέσο του μηχανισμού αγκύρωσης - πάκτωσης ) πρέπει να τις μεταφέρουμε πάνω στο δώμα ελεύθερες αποφεύγοντας την δημιουργία του μηχανισμό της συνάφειας πάνω στην διεπιφάνεια του τένοντα και του σκυροδέματος. Για να το κατορθώσουμε αυτό πρέπει ο τένοντας του μηχανισμού που μεταφέρει αυτές τις δυνάμεις πάνω στο δώμα να διαπερνά εγκάρσια το υποστύλωμα μέσα από μία σωλήνα διόδου.

Αυτό είναι αναγκαίο για να απαλλάξουμε τα υποστυλώματα από τα προβλήματα που παρουσιάζει ο μηχανισμός της συνάφειας ο οποίος πλέων καθ αυτόν τον τρόπο δεν υφίστανται και η νέα μέθοδος όπλισης αλλάζει τον μηχανισμό καταπόνησης των υποστυλωμάτων.
Με αυτήν την μέθοδο το τελευταίο υποστύλωμα καθ ύψος στο ανώτατο άκρο του δέχεται θλιπτικά φορτία με αρνητικό πρόσημο διότι κατά το λίκνισμα παρεμποδίζεται από τον μηχανισμό να ανέλθει και να στρέψει τον κορμό του κυκλικά σταματώντας καθ αυτόν τον τρόπο την ροπή ανατροπής. Αυτά τα θλιπτικά φορτία στο ανώτατο άκρο του υποστυλώματος προέρχονται από το έδαφος και τα μεταφέρει ο μηχανισμός της εν λόγο μεθόδου ώστε αυτά να αντιταχθούν αρνητικά ως προς την ροπή ανατροπής των καθ ύψος υποστυλωμάτων. Το σκυρόδεμα έχει τις προδιαγραφές να παραλάβει αυτές τις θλιπτικές εντάσεις με αρνητικό πρόσημο που του επιβάλει ο μηχανισμός διότι η θλιπτική ικανότητα αντοχής του σκυροδέματος είναι 12 φορές μεγαλύτερη από ότι είναι η ικανότητα του στον εφελκυσμό. Αυτή η θλίψη στο ανώτατο άκρο του υποστυλώματος προέρχεται από τον μηχανισμό και δεν περιλαμβάνει πρόσθετα στατικά φορτία της κατασκευής διότι έχει αρνητικό πρόσημο από αυτά οπότε δεν υφίσταται κίνδυνος υπέρβασης της θλιπτικής ικανότητας του σκυροδέματος. Καταργείται καθ αυτόν τον τρόπο η καταπόνηση που δέχεται το σκυρόδεμα επικάλυψης του υποστυλώματος από τον μηχανισμό της συνάφειας ο οποίος ισούται με την εμφάνισης ακτινωτών διατμητικών εντάσεων εξασκούμενες πάνω στην διεπιφάνεια του σκυροδέματος και του χάλυβα οι οποίες αν περάσουν ορισμένες τιμές έντασης επέρχεται το αποτέλεσμα της εμφάνισης διόρυξης του σκυροδέματος επικάλυψης και εξόλκησης του χάλυβα δηλαδή η πλήρη αστοχία. Ακόμα αποφεύγεται η εξόλκηση του χάλυβα από το σκυρόδεμα κοντά στην βάση λόγο του ότι ο οπλισμός του υποστυλώματος του ισογείου δεν σταματά στην βάση του αλλά επεκτείνεται μονοκόμματος μέχρι τα βάθη της γεώτρησης. Κατ αυτόν τον τρόπο αλλάζει η διαφορά δυναμικού των ροπών και αντίρροπων ροπών που παρατηρείται στην θέση του υπομοχλίου που δημιουργείται κοντά στην βάση του ισογείου πάνω στον κορμό του υποστυλώματος μεταξύ ελαστικής και άκαμπτης περιοχής και έχει σαν αποτέλεσμα την εξόλκηση του οπλισμού μέσα από την βάση του υποστυλώματος. Κατ αυτόν τον τρόπο ο χάλυβας εξαντλεί 100% τις εφελκυστικές αντοχές του οι οποίες δεν ακυρώνονται πια λόγο της εξόλκησής του μέσα από το σκυρόδεμα. Αυτό σημαίνει ότι με λιγότερο χάλυβα επιτυγχάνουμε τις επιθυμητές αντοχές με οικονομία.
Εάν με τους ίδιους μηχανισμούς έντασης και πάκτωσης του δώματος και του εδάφους εφαρμόσουμε από το δώμα και θλιπτικές εντάσεις πάνω στα καθ ύψος υποστυλώματα τις τάξεως έως και του 70% του σ.θρ του σκυροδέματος τότε εκτός των άλλων έχουμε πετύχει και την αύξηση της αντοχής του σκυροδέματος ως προς τις τέμνουσες, μεγαλύτερης του κανονικού έως και 37%.
 

seismic

New member
Joined
1 January 2015
Μηνύματα
33
Βαθμολογία
0
Points
0
Age
65
Απ: Νέο Ελληνικό Αντισεισμικό Σύστημα ( δικό μου )

Τι σχέση έχει μια παγόδα με την πατέντα μου?
Συνήθως η επιστημονική πρόοδος συνδυάζεται με αυστηρή έρευνα και ανάλυση, αλλά δεν είναι πάντα έτσι. Ένας ικανός αριθμός εφευρέσεων οφείλουν πολλά στην τύχη.
Μία μέρα πριν δέκα χρόνια έβλεπα στην τηλεόραση ένα ντοκιμαντέρ όπου ένας πολιτικός μηχανικός μελετούσε τις παγόδες στην Κίνα εξετάζοντας και ερευνώντας γιατί αυτές οι ξύλινες κατασκευές δεν είχαν πολλές αστοχίες στον σεισμό συγκρινόμενες με τις άλλες κατασκευές. Παρατήρησε ότι ο κύριος λόγος ήταν ένας κορμός δένδρου ο οποίος διαπερνούσε τους τρις - τέσσερις κατά τα άλλα ασύνδετους ορόφους στο κέντρο της κατασκευής. Αυτός ο κορμός κατά την ταλάντωση της παγόδας διατηρούσε τον κατακόρυφο άξονα των ορόφων σε μία ευθεία χωρίς τα πατώματα να παρουσιάζουν διαφορά φάσης. Δηλαδή ο κορμός είχε διαφραγματική λειτουργία και έλεγχε τις μετατοπίσεις των ορόφων Αυτό είχε ως αποτέλεσμα μικρές παραμορφώσεις και εντάσεις. Βλέποντας αυτό το ντοκιμαντέρ το μάτι μου έπεσε δίπλα στην τηλεόραση πάνω σε μια συντιέρα αυτές με την στρογγυλή βάση και το στέλεχος στο κέντρο που χρησιμεύει να συγκρατεί τα CD Αυτή την στιγμή έπαθα ένα φλας και σκέφτηκα το εξής. Αν η βάση της συντιέρας είναι μία μεγάλη μονοκόμματη βάση μιας κατασκευής και το στέλεχος της συντιέρας είναι το φρεάτιο ενός ανελκυστήρα τότε έχουμε μια παγόδα από σκυρόδεμα. Από αυτήν την παρατήρηση εμπνεύστηκα αρχικά την ιδέα. Αργότερα σκεπτόμενος αυτή την ιδέα μου ήρθε η ιδέα ότι θα ήταν καλύτερα αν βίδωνα το φρεάτιο με το έδαφος. Έκανα τον μηχανισμό και μετά κατάλαβα ότι είχα εφεύρει μία μέθοδο η οποία βίδωνε για πρώτη φορά παγκοσμίως την κατασκευή με το έδαφος. Το έκανα πατέντα και ιδού το αποτέλεσμα. Τελικά η τύχη, η παρατήρηση και η πολύ μελέτη και έρευνα έφεραν αυτό το αποτέλεσμα.
Είναι μία μέθοδος που χρησιμοποιεί έναν μηχανισμό πάκτωσης των άνω άκρων ενός τοιχώματος από οπλισμένο σκυρόδεμα με το έδαφος με σκοπό να στείλει μέσα σε αυτό τις ανοδικές εντάσεις δημιουργούμενες από την ροπή ανατροπής του τοιχώματος αποτρέποντας τις μεγάλες μετατοπίσεις και τις εντάσεις του φέροντα οργανισμού που αναπτύσσονται κατά τον σεισμό.
Πολλοί έχουν την εντύπωση ότι η βάσεις των κατασκευών είναι πακτωμένες με το έδαφος λόγο του ότι ευρίσκονται κάτω από την επιφάνεια του εδάφους. Αυτό είναι αναληθές Η κατασκευή των πεδιλοδοκών υποδηλώνει ότι απλά πατάνε πάνω στο έδαφος. Μετά την κατασκευή των βάσεων συνήθως τοποθετούμε μπάζα περιμετρικά τους για να τις καλύψουμε ώστε να μην είναι ορατές. Αυτό το μπάζωμα μαζί με τα φορτία του κτιρίου περιορίζουν κατά κάποιο τρόπο την πλάγια ολισθαίνουσα μετατόπιση δηλαδή την αλληλεπίδραση εδάφους κατασκευής με διαφορά φάσης και η επιβαλλόμενη κίνηση του εδάφους στην κατασκευή είναι μεγαλύτερη. Επουδενί όμως το μπάζωμα της βάσης δεν μπορεί να σταματήσει την στροφή του τοιχώματος προερχόμενη από την ροπή ανατροπής η οποία αναγκάζει μεγάλο τμήμα του πέλματος της βάσης σε ανάκλιση - ανασήκωμα Αρχικά το τοίχωμα παραλαμβάνοντας τις εντάσεις αδράνειας από το διάφραγμα της πλάκας τις μεταφέρει μέσω της χιαστής ευρισκόμενη μέσα στην δομή του κάτω στο πέλμα της βάσης από την θλιβόμενη πλευρά του τοιχώματος. Αυτό το σημείο του πέλματος που κατεβαίνουν οι εντάσεις της ανωδομής είναι μία άρθρωση. Η άρθρωση επιτρέπει την περιστροφή του τοιχώματος που αυτό σημαίνει ότι μέρος των εντάσεων θα είναι εντάσεις θλίψης - καθοδικές από την μία πλευρά του και ανοδικές εντάσεις από την άλλη πλευρά. Αυτές οι ανοδικές εντάσεις δημιουργούν εφελκυσμό του οπλισμού στην μία πλευρά του τοιχώματος διότι όταν μέρος του πέλματος χάσει την επαφή του με το έδαφος λόγο της ανάκλησης δημιουργούνται αστήρικτα στατικά φορτία τα οποία έρχονται σε αντίθεση με της ανοδικές εντάσεις έλκοντας τον γραμμικό οπλισμό.
Τις ανοδικές αυτές εντάσεις της ροπής ανατροπής του τοιχώματος τις παραλαμβάνει η πεδιλοδοκός και ο κόμβος που σχηματίζεται από την συμβολή δοκού - τοιχώματος δημιουργώντας μία διπλή αντιρροπή πάνω στον κορμό της δοκού και του τοιχώματος η οποία αντιδρά και φέρνει την ισορροπία εμποδίζοντας και εξισώνοντας με αντίθετες εντάσεις την ροπή ανατροπής του τοιχώματος προσπαθώντας να κατεβάσει τις ανοδικές εντάσεις κάτω στην βάση. Το ίδιο συμβαίνει και στον αντικριστό κόμβο στην άλλη άκρη της δοκού με την διαφορά ότι όταν ο ένας κόμβος δέχεται ανοδικές εντάσεις ο άλλος δέχεται καθοδικές εντάσεις και η δοκός αντιδρά το ίδιο με αντιρροπές ισορροπίας. Αυτή η αντίθετη ένταση στα δύο άκρα της δοκού καταπονεί τον κορμό της δημιουργώντας πάνω σε αυτόν μία καμπυλότητα σχήματος ( S ) Το ίδιο συμβαίνει και στο τοίχωμα. Αν αυτή η καμπυλότητα είναι μικρή δεν υπάρχει πρόβλημα διότι η δοκός διαθέτει μία μικρή ελαστικότητα η οποία αποθηκεύει ή καταναλώνει μέσο της δημιουργίας θερμότητας την ενέργεια του σεισμού και δεν σπάει και μετά την ένταση επανέρχεται στην κανονικότητα χωρίς αστοχία. Εάν η σεισμική ενέργεια είναι πάρα πολύ μεγάλη, θα παράγει υπερβολικά μεγάλες μετατοπίσεις που θα προκαλέσουν μια πολύ υψηλή καμπυλότητα στα κατακόρυφα και οριζόντια στοιχεία. Αν η καμπυλότητα είναι πολύ υψηλή, αυτό σημαίνει ότι η περιστροφή των τμημάτων των στηλών και των δοκών θα είναι πολύ πάνω από την ελαστική περιοχή (Θλιπτική παραμόρφωση σκυροδέματος πάνω από το 0,35% και τάσεις των ινών του οπλισμού πάνω από το 0,2 %). Όταν η περιστροφή περάσει πάνω από αυτό το όριο ελαστικότητας, η δομή αρχίζει να «διαλύει την αποθήκευση της ενέργειας «μέσω πλαστικής μετατόπισης, το οποίο σημαίνει ότι τα τμήματα θα έχουν μια υπολειμματική μετατόπιση που δεν θα είναι σε θέση να ανακτηθεί (ενώ στην ελαστική περιοχή όλες οι μετατοπίσεις ανακτώνται).

Βασικά ο σχεδιασμός της αντοχής ενός σημερινού κτιρίου περιορίζεται στα όρια του ελαστικού φάσματος σχεδιασμού, και μετά περνά στις προεπιλεγμένες πλαστικές περιοχές, οι οποίες είναι προεπιλεγμένες περιοχές αστοχίας, (συνήθως είναι τα άκρα των δοκών) ώστε να μην καταρρεύσει η δομή. (Η δομή καταρρέει όταν αστοχήσουν τα υποστυλώματα με λοξό/ σχήμα αστοχίας). Αν τα τμήματα που βιώνουν τις πλαστικές παραμορφώσεις, ξεπερνούν το όριο του σημείου θραύσης, και είναι και πάρα πολλές πάνω στην δομή, η δομή θα καταρρεύσει.
Τι κάνει η ευρεσιτεχνία για να μην αφήσει την κατασκευή να περάσει σε ανελαστικές μετατοπίσεις και αστοχίες.
Παίρνει μία δύναμη από το έδαφος μέσο ενός μηχανισμού που φέρει το ένα άκρο του τένοντα και είναι πακτωμένος στα βάθη μιας γεώτρησης και την μεταφέρει ελεύθερα μέσα από μια σωλήνα στο άλλο άκρο του που ευρίσκεται στο άνω άκρο του τοιχώματος με το οποίο πακτώνεται με έναν άλλο μηχανισμό με σκοπό να σταματήσει την ανατροπή - στροφή του τοιχώματος δηλαδή τις ανοδικές εντάσεις επιβάλλοντας καθοδικές εντάσεις ισορροπίας. Με αυτό τον τρόπο βοηθάει τις αντιρροπές των κόμβων εφαρμόζοντας σε άλλες περιοχές πρόσθετες δυνάμεις ισορροπίας ως προς την ροπή ανατροπής του τοιχώματος ώστε οι καμπυλότητα του κορμού της δοκού και του τοιχώματος να μην περάσουν ποτέ σε ανελαστικές ψαθυρές μετατοπίσεις και αστοχίες. Δηλαδή ο τένοντας παραλαμβάνει τις ανοδικές εντάσεις από το άνω άκρο του τοιχώματος και τις μεταφέρει απευθείας στο άλλο άκρο του μέσα στο έδαφος αφαιρώντας μεγάλο μέρος των εντάσεων από όλον τον φορέα. Αυτός είναι και ο κύριος σκοπός κάθε πολιτικού μηχανικού που σχεδιάζει αντισεισμικά ... σχεδιάζει έτσι ώστε να μεταφέρει όλες τις εντάσεις κάτω στην βάση. Η μέθοδος που προτείνω τις μεταφέρει μέσα στο έδαφος που είναι ακόμα καλύτερα. Γιατί χρειαζόμαστε την ευρεσιτεχνία αφού ο πεδιλοδοκός και ο κόμβος κάνει την ίδια δουλειά? Διότι τα μεγάλα επιμήκη τοιχώματα λόγω των μεγάλων ροπών που κατεβάζουν είναι πρακτικά αδύνατη η παρεμπόδιση της στροφής τους με τον κλασικό τρόπο κατασκευής των πεδιλοδοκών.
Άλλωστε ο σύγχρονος αντισεισμικός κανονισμός το λέει καθαρά. ( Η αναπόφευκτη ανελαστική συμπεριφορά υπό ισχυρή σεισμική διέγερση κατευθύνεται σε επιλεγμένα στοιχεία και μηχανισμούς αστοχίας. ) Για την ευρεσιτεχνία δεν είναι αναπόφευκτη η αστοχία διότι έχει την δυνατότητα να ελέγχει αρχικά ελαστικά αλλά και να σταματά δυναμικά τις μετατοπίσεις όταν αυτές τείνουν να περάσουν σε ανελαστική φάση ελέγχοντας καθ αυτόν τον τρόπο όλες τις εντάσεις του φορέα ώστε αυτές να περιορίζονται μέσα στην ελαστική φάση μετατόπισης. Αυτή η αντίθετη τάση στο δώμα προέρχεται από μία εξωτερική πηγή, και δεν εφαρμόζετε από πηγή ευρισκόμενη πάνω στον ίδιο τον φέροντα. Αυτή η εξωτερική πηγή είναι το έδαφος κάτω από την βάση. Από εκεί αντλώ αυτήν την εξωτερική δύναμη. Αυτό κάνει την μεγάλη διαφορά και δίνει την δυνατότητα να περιοριστούν και να σταματήσουν δυναμικά οι μετατοπίσεις της παραμόρφωσης και της τελικής αστοχίας και κατάρρευσης
 

seismic

New member
Joined
1 January 2015
Μηνύματα
33
Βαθμολογία
0
Points
0
Age
65

seismic

New member
Joined
1 January 2015
Μηνύματα
33
Βαθμολογία
0
Points
0
Age
65
Απ: Νέο Ελληνικό Αντισεισμικό Σύστημα ( δικό μου )

ΕΛΑΣΤΙΚΗ ΑΝΕΛΑΣΤΙΚΗ ΜΕΤΑΤΟΠΙΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ.
Όλοι ξέρουμε ότι μία ξύλινη βέργα λυγίζει μέχρι να σπάσει. Γενικά όλα τα υλικά σώματα έχουν μία ελαστικότητα πριν σπάσουν. Άλλα έχουν μεγάλη και άλλα μικρή ελαστικότητα. Κατά την ελαστικότητα τα σώματα ( όταν αφαιρεθεί η δύναμη του τα λυγίζει ) επανέρχονται στην αρχική τους μορφή. Αυτή η μετατόπιση που εφαρμόζεται μέσα στα όρια του λυγίσματος λίγο πριν σπάσουν ονομάζεται ελαστική μετατόπιση ή ελαστική φάση. Όταν ένα σώμα λυγίσει πολύ και αρχίζει να σπάει αυτή ονομάζεται ανελαστική μετατόπιση. Κατά την ανελαστική μετατόπιση το σώμα δεν επανέρχεται πίσω στην πρωταρχική του θέση. Αν η μετατόπιση της κάμψης είναι πολύ μεγάλη τότε επέρχεται το σπάσιμο του υλικού. Αυτές τις ιδιότητες της βέργας προς την μηχανική καταπόνηση τις έχουν όλα τα υλικά, οπότε τις έχουν και οι κολόνες του σκελετού της κατασκευής. Οπότε όταν λυγίσουν πολύ κατά το λίκνισμα του σεισμού σπάνε και δεν επανέρχονται στην αρχική τους θέση. Αν το σπάσιμο της κολόνας είναι μικρό η κατασκευή δεν καταρρέει διότι υπάρχει ο οπλισμός του χάλυβα μέσα της ο οποίος την συγκρατεί. Αν αυτή η ρωγμή του σπασίματος είναι μικρή ( μερικά χιλιοστά ) επιδιορθώνεται αργότερα με εποξειδικά ενέματα. Αν τα σπασίματα είναι μεγάλα και πολλά πάνω στον φέροντα οργανισμό η κατασκευή θα καταρρεύσει.
Συμπέρασμα.
α) Αν ο σεισμός είναι μικρός η κατασκευή θα λικνίζεται λίγο και θα επανέρχεται στην αρχική της μορφή. Σε αυτή την κατάσταση η κατασκευή ή τα σπίτια μας δεν θα πάθουν τίποτα και θα είναι έτοιμα να αντιμετωπίσουν τον επόμενο σεισμό.
β) Αν ο σεισμός είναι μεγάλος θα δημιουργηθούν ανελαστικές αστοχίες και αυτές θα χρειαστούν επισκευή μετά τον σεισμό. Αν δεν τις επισκευάσουμε σωστά ο σεισμός δεν ξεχνά και οι συνέπειες στον επόμενο σεισμό θα είναι καταστροφικές.
γ) Σε πάρα πολύ μεγάλους σεισμούς αν δεν καταρρεύσει η κατασκευή θα πρέπει να την κατεδαφίσουμε εμείς διότι οι ζημιές που θα έχει υποστεί θα είναι μη επισκευάσιμες.
Η ευρεσιτεχνία αυτό που κάνει είναι να ελέγχει την κάμψη όλων των κολονών της κατασκευής έτσι ώστε η κατασκευή να λικνίζεται πάντα μέσα στην ελαστική φάση μετατόπισης και να μην περνά ποτέ σε ανελαστικές μετατοπίσεις. Όταν έχεις έναν μηχανισμό που έχει την δυνατότητα να ελέγχει τις μετατοπίσεις της κατασκευής τότε αυτός ο μηχανισμός ελέγχει και τις εντάσεις που δημιουργούν τις αστοχίες, διότι όταν ελαχιστοποιούνται οι μετατοπίσεις ελαχιστοποιούνται και οι εντάσεις στον κορμό των φερόντων στοιχείων.
 
Top Bottom