Ροή

Παραγγείλαμε υποβρύχια, συνεχίζουμε να πληρώνουμε αεροπλανοφόρα

Joined
6 July 2010
Μηνύματα
120
Βαθμολογία
10
Points
18
Age
41
Location
Rhodos
Website
onlinemovie.gr

Για το Σείχη Χαμντάν Μπιν Ζαγιέντ αλ-Ναχγιαν, μία πολυπόθητη επιθυμία του έγινε πραγματικότητα την προηγούμενη Τρίτη, αποκτώντας την εταιρία Blohm Voss, την μεγαλύτερη ναυπηγική εταιρεία της Γερμανίας.

Οι αρχές ρύθμισης των καρτέλ μονοπωλίων στην ΕΕ ενέκριναν την Τρίτη την εξαγορά μεγάλων τμημάτων της ναυπηγικής εταιρείας Thyssen Krupp Marine Systems (TKMS) από το Αμπού Ντάμπι. Ο πρίγκιπας από τα Εμριράτο γίνεται με αυτόν τον τρόπο ο μεγαλύτερος κατασκευαστής πλοίων στη Βόρεια Ευρώπη. Ήδη στα μέσα του περασμένου έτους, είχε πάρει από ρωσικά χέρια τα ναυπηγεία στο Νόμπισκρουγκ.

Ο γερμανικός βιομηχανικός όμιλος της Thyssen απώλεσε εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ κατά την διάρκεια της κρίσεως του 2009, με αποτέλεσμα να αποσυρθεί από τον τομέα των μεταφορικών πλοίων, και παρουσίασε τον Οκτώβριο του 2009 το Αμπού Ντάμπι Μαρ ως έταιρο.

Το Αμπού Ντάμπι Μαρ αναλαμβάνει τον εμπορικό τομέα της ναυπήγησης των μεταγωγικών πλοίων, παράλληλα με τον τομέα της κατασκευής μεγάλων γιοτ. Το ρωσικό Νόμπισκρουγκ και τα ναυπηγεία στη Γαλλία και στις χώρες του Κόλπου δραστηροποιούνται ήδη στον τομέα.

Σε μια δεύτερη φάση, οι Άραβες συμμετέχουν στις δραστηριότητες των πολεμικών πλοίων. Σε μια ειδικά διαμορφωμένη κοινή εταιρεία, οι εταιρείες θα κατέχουν η καθεμία το 50% του συνολικού μεριδίου. Η Thyssen-Krupp ελπίζει ότι με την συνεργασία με το Αμπού Ντάμπι Μαρ θα έχει μεγαλύτερη πρόσβαση σε πελάτες. Το ενδιαφέρον επικεντρώνεται κυρίως σε χώρες από τον ισλαμικό κόσμο, με τις οποίες το Εμιράτο διατηρήσει καλές επαφές.

Οι δραστηριότητες με τις χώρες του ΝΑΤΟ παραμένουν στην Thyssen-Krupp.

Για τη TKMS η παύση των δραστηριοτήτων δεν είναι οριστική. Το εταιρικό σχήμα βρίσκεται σε στάδιο διαπραγμάτευσης με το Αμπού Ντάμπι Μαρ για την πώληση της πλειοψηφίας των Ελληνικών Ναυπηγείων (ΕΝΑΕ στην Ελλάδα. Η Αθήνα έχει ήδη συμφωνήσει κατ 'αρχήν να προβεί στην αναδιάρθρωση των υφιστάμενων συμβάσεων.

Οι εν εξελίξει συζητήσεις αφορούν τις τελευταίες λεπτομέρειες που πρέπει να αποσαφηνιστούν. Ωστόσο, αν αποτύχουν οι συνομιλίες, η Thyssen-Krupp θα στείλει την ελληνική θυγατρική στην πτώχευση.

Η αγορά των ΕΝΑΕ από τον Αμπού Ντάμπι θα είναι ένα άλλο κομμάτι στο ψηφιδωτό, προκειμένου να ενισχύσει τη θέση του στις δραστηριότητες ναυπήγησης. Ο επόμενος στόχος είναι σε μια μεταγενέστερη ημερομηνία να συμμετάσχει στην κατασκευή των υποβρυχίων της HDW. Η Thyssen-Krupp είναι αρκετά ανοικτή για αυτό το θέμα.

Το Αμπού Ντάμπι Μαρ δεν θα επαναλάβει τα λάθη της Thyssen. Σύμφωνα με αναφοράς του χώρου, τα ναυπηγεία θα δραστηροποιούνται σε μεγάλο βαθμό ανεξάρτητα. Η στενή συνεργασία έχει προγραμματιστεί στη διανομή των επιμέρους επιχειρησιακών τμημάτων.

Το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας στην ΑΘήνα εξέδωσε σήμερα μία ανακοίνωση Τύπου σχετικά με τις τελευταίες εξελίξεις. Σύμφωνα με την ανακοίνωση, θεμελιώδης όρος της συμφωνίας μεταξύ της ελληνικής πλευράς και της TKMS είναι ότι αυτή δεν μπορεί να τεθεί σε ισχύ αν δεν προηγηθεί η κύρωση δια νόμου από τη Βουλή των Ελλήνων.

Η TKMS, η οποία εδώ και ένα χρόνο έχει ξεκινήσει με την απόσυρσή της από τον τομέα, διεμήνυσε πως η μη επίτευξη συμφωνίας, οδηγεί μέσω αυτόματου μηχανισμού τα ΕΝΑΕ στην πτώχευση.

Οι παράνομες ενισχύσεις κατά το παρλεθόν εκατοντάδες εκατομμυρίων ευρώ προς τα ΕΝΑΕ, οδηγήσαν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην κίνηση της διαδικασίας παραπομπής της Ελλάδας στο Δικαστήριο της ΕΕ. Το ζήτημα αυτό έδωσε στην ελληνική διαπραγματευτική θέση την χαριστική βολή, με την πλήρη αθέτηση των όρων της TKMS.


Τι σημαίνουν πράγματι όλα τα παραπάνω;


Ο φορολογούμενος πολίτης στην Ελλάδα πρόκειται να πληρώσει τα υποβρύχια που θα παραλάβει το Πολεμικό Ναυτικό, όπως προέπλεπε η σύμβαση.

Ο φορολογούμενος πολίτης στην Ελλάδα πρόκειται να πληρώσει το σύνολο των δραστηριοτήτων των ΕΝΑΕ για τα τελευταία χρόνια, σαν να επρόκειτο για ένα ανεξάρτητο κεφάλαιο σε σχέση με τις ναυπηγικές δραστηριότητες των υποβρυχίων του ΠΝ!

Ο φορολογούμενος πολίτης στην Ελλάδα πρόκειται να πληρώσει το σύνολο των μη δραστηριοτήτων των ΕΝΑΕ κατά τα τελευταία έτη.

Ο φορολογούμενος πολίτης στην Ελλάδα πρόκειται και μελλοντικά να πληρώνει ανεξάρτητα, όλες τις επιχειρησιακές δραστηριότητες των ΕΝΑΕ.

Τα ΕΝΑΕ δεν θα έχουν την δυνατότητα να πωλήσουν μελλοντικά έστω και μία βίδα σε τρίτο χρήση, για την περίπτωση που οι δραστηριότητες αφορούν πολεμικά πλοία - η Thyssen-Krupp είναι η μόνη δικαιούχος.

Τα ΕΝΑΕ δεν θα έχουν κατα τα επόμενα χρόνια τη δυνατότητα να δραστηριοποιηθούν στον εμπορικό τομέα - ο συμβιβασμός με την ΕΕ για τις παράνομες επιδοτήσεiς του παρελθόντος.

Τελικά, πόσα δισεκατομμύρια ευρώ θα κοστίσει στον φορολογούμενο πολίτη της Ελλάδος ένα και μοναδικό υποβρύχιο της κατηγορίας των U-214 για το Πολεμικό Ναυτικό;
 
Top Bottom