Ροή

Νέος οδηγός καταναλωτών της Greenpeace για τα μεταλλαγμένα στις ζωοτροφές

techne

Administrator
Joined
27 May 2010
Μηνύματα
1,157
Βαθμολογία
24
Points
38
Website
www.eltube.gr
Νέος οδηγός καταναλωτών της Greenpeace για τα μεταλλαγμένα στις ζωοτροφές

greenpeace-logo2.jpg

Η Greenpeace παρουσίασε σήμερα το νέο Οδηγό Καταναλωτών για τα Μεταλλαγμένα, ο οποίος έχει πλέον περισσότερα κριτήρια αξιολόγησης και πιο λεπτομερές σύστημα βαθμολόγησης. Τα αποτελέσματα αποδεικνύουν ότι η κατάσταση στην Ελλάδα βελτιώνεται διαρκώς, με ορισμένες εταιρίες να πετυχαίνουν τη μέγιστη βαθμολογία και να είναι διατεθειμένες να αποτυπώσουν στην συσκευασία του τελικού προϊόντος το γεγονός ότι δε χρησιμοποιούν μεταλλαγμένα. Αυτό ήδη συμβαίνει στη Γαλλία, τη Γερμανία και την Αυστρία, στην Ελλάδα όμως το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης ακόμα δεν επιτρέπει τέτοια σήμανση.

Η έρευνα της Greenpeace πραγματοποιήθηκε την περίοδο Μαΐου-Ιουλίου 2009 και αφορά στις μεγαλύτερες βιομηχανίες ζωικών προϊόντων (φρέσκο γάλα, αυγά, κοτόπουλα, αλλαντικά και ψάρια). Η βαθμολογία αποτυπώνεται πια ποσοστιαία (%) και όχι με «πράσινη» και «κόκκινη» κατηγορία ώστε να είναι ξεκάθαρη η θέση των εταιριών στα εξής:

- τα πιστοποιητικά και τις γραπτές εγγυήσεις που προσκόμισαν οι εταιρίες και αποδεικνύουν τη χρήση μη μεταλλαγμένων ζωοτροφών,

- το κατά πόσο τα πιστοποιητικά και οι γραπτές αναλύσεις αφορούν στο σύνολο ή μέρος των προμηθευτών της κάθε εταιρείας,

- την πραγματοποίηση αναλύσεων από διαπιστευμένα εργαστήρια για μεταλλαγμένα καθώς και τη συχνότητά τους,

- την ύπαρξη συστήματος κυρώσεων που εφαρμόζεται σε προμηθευτές σε περίπτωση χρήσης μεταλλαγμένων, και

- την πρόθεση για αποτύπωση στη συσκευασία του τελικού προϊόντος τη μη χρήση μεταλλαγμένων ζωοτροφών, εφόσον η εταιρεία μπορεί να την εγγυηθεί.

Όπως προκύπτει από τον Οδηγό Καταναλωτών, στην Ελλάδα έχει σημειωθεί σημαντική πρόοδος, αφού όλο και περισσότερες εταιρίες παραγωγής αποκτούν πιστοποιήσεις από ανεξάρτητους φορείς και πραγματοποιούν τακτικούς δειγματοληπτικούς ελέγχους. Επιπλέον, οι εταιρίες που μπορούν να εξασφαλίσουν ότι δεν χρησιμοποιούν μεταλλαγμένα στις ζωοτροφές δηλώνουν την πρόθεσή τους να τοποθετήσουν σχετική σήμανση στη συσκευασία του τελικού προϊόντος.

Παρόλο που ακόμα πρέπει να γίνει πάρα πολλή δουλειά από το σύνολο των εταιρειών, φαίνεται ξεκάθαρα ότι ορισμένες από αυτές έχουν καταβάλει κάθε προσπάθεια να παράγουν προϊόντα χωρίς τη χρήση μεταλλαγμένων και να σεβαστούν την επιθυμία των καταναλωτών, οι οποίοι στην Ελλάδα είναι οι πιο ευαισθητοποιημένοι σε όλη την Ευρώπη. Γίνεται όμως σαφές ότι το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης δε μπορεί να παρακολουθήσει τις εξελίξεις, αφού ακόμα δεν επιτρέπει τη χρήση σχετικής «θετικής» σήμανσης πάνω στο τελικό προϊόν. Αντιθέτως, στη Γαλλία, τη Γερμανία και την Αυστρία ισχύει τέτοια σήμανση. Μάλιστα, εάν φτάσουν και στην Ελλάδα προϊόντα με σήμανση από αυτές τις χώρες, θα ανταγωνιστούν τα ελληνικά προϊόντα τα οποία θα είναι εξίσου καθαρά από μεταλλαγμένα, κάτι που όμως δε θα γνωρίζουν οι καταναλωτές.

«Είναι προφανές ότι όλο και περισσότερες εταιρίες στρέφονται στην παραγωγή ποιοτικότερων προϊόντων, απαλλαγμένων από μεταλλαγμένα, θέλοντας να ικανοποιήσουν το αίτημα χιλιάδων καταναλωτών και διεκδικούν σήμανση για τα προϊόντα αυτά» δήλωσε η Αλεξία Βουρεξάκη, Υπεύθυνη της εκστρατείας ενάντια στα Μεταλλαγμένα στο ελληνικό γραφείο της Greenpeace. «Τη στιγμή όμως που αυτή η σήμανση ισχύει ήδη σε άλλα ευρωπαϊκά κράτη, γιατί το ελληνικό Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης δεν μπορεί να υιοθετήσει αντίστοιχα μέτρα;»

Η Greenpeace:

- επικροτεί την απόφαση άλλων ευρωπαϊκών κρατών να υιοθετήσουν σύστημα «θετικής» σήμανσης στα ζωικά προϊόντα, εφόσον αυτά προέρχονται από ζώα που δεν έχουν τραφεί με μεταλλαγμένα, και ζητά από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης να υιοθετήσει τέτοιο σύστημα σήμανσης και στην Ελλάδα. Η απουσία σήμανσης στα ζωικά προϊόντα σημαίνει ότι αφαιρείται από τον καταναλωτή το δικαίωμα να επιλέξει,

- ζητά από τις εταιρίες παραγωγής ζωικών προϊόντων που ακόμα χρησιμοποιούν μεταλλαγμένες ζωοτροφές να σταματήσουν τελείως τη χρήση τους και να σεβαστούν επιτέλους την επιθυμία των ελλήνων καταναλωτών,

- ζητά από τις εταιρίες που το έχουν ήδη πετύχει να διεκδικήσουν την εφαρμογή συστήματος σήμανσης και στην Ελλάδα, όπως ισχύει σε άλλες μεγάλες ευρωπαϊκές χώρες.
 
Top Bottom